zondag 5 april 2009

recording studio




De Sakar Kahn family is de groep muzikanten die de muziek in de film maken en zingen. De oude Kahn schijnt ooit nog opnames met George Harrison te hebben gemaakt. De groep reist de hele wereld af. Van Los Angeles tot Parijs, van Amsterdam tot Hongkong. Vandaag zijn ze bij ons en maken we de benodigde geluidsopnames voor de tweede keer waarna we de filmopnames gaan doen. Op onze laatste draaidag. Het is allemaal niet eenvoudig geweest om dit voor elkaar te krijgen maar Adi uit Jaipur (van de eerdere studio) die de coordinatie op zich heeft genomen lijkt het redelijk onder controle te hebben.
We zitten in de studio om de eigenlijke 'bardsong' op te nemen. Ik moet mee om te betalen, wat is nieuw, en Leo komt mee om het resultaat te copieren voor op de set de volgende dag. Het plan is dat we de film-opnames semi-live gaan doen. De studio is op de vierde etage van een onwaarschijnlijk stinkend gebouw. Ook in de studio zelf overheerst de lucht van zweet, stof en urine. We moeten een tijd wachten omdat het laatste spoor met de castagnetten nog moet worden opgenomen. Ik heb een zwak voor gepassioneerde muzikanten, componisten en dirigenten en geniet even van het virtuoze geklepper. Terug op aarde voldoe ik de rekening en wacht de rest van de tijd voor de deur van dit ongelofelijk smerige gebouw. Ik zit daar vooral op te zien tegen de laatste moeizame onderhandelingen, tegen de altijd om mijn hotel kantoor zwermende mensen de iets van me willen. Ik verlang naar een paar uur wegduiken in een film, of naar een koele boswandeling. Maar ook deze verpeinsde tijd verstrijkt in het stadsgewoel en tussen de scharrelnde koeien op de stoep. Leo en Adi komen naar beneden en we keren terug naar het hotel.
Met de resultaten van de opnames lijkt iedereen content. We gaan naar de laatste draaidag toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten