donderdag 26 februari 2009

Delhi


We blijven de eerste twee dagen in Delhi. Daarna zullen we ons opsplitsen en reis ik alvast naar Jodhpur en gaan Sander en Joost naar Jaipur om studio opnames te maken van de muziek die de eerste film "The Plastic Collector" zal dragen.
Raj heeft ons in een hotel geplaatst in de wijk Karol Bagh. Overal op straat geimproviseerde markt kraampjes, veel zwerfhonden, drukte en straatvuil. Het verkeer is onbeschrijfelijk. Men baant zich al toeterend een weg, links en rechts van elkaar. Het toeteren is niet zoals bij ons een blijk van irritatie maar heeft gewoonweg de functie de ander te waarschuwen dat je komt passeren. Rakelings langs elkaar, het verkeer als een wildwater rivier door de stad.
We hebben alledrie zo onze bevindingen met onze kamers. De mijne is dat als ik achter het burootje ga zitten er een horde verschrikte beesten uit de lade komt kruipen. Het beloofde internet werkt niet en de ramen zijn zo vies dat een blik naar buiten niet mogelijk is. Er woont een roedel honden aan de overkant en in de boom zit een havik zijn prooi te nuttigen. We moeten een uur wachten op een kopje nescafé met een ranzig omeletje en ik ben blij met de door mijn moeder gestikte lakenzak.
Het zijn slechts bijzaken, we hebben een hele rits afspraken te doen.
We maken kennis met Kawal en kornuiten die de productie voor ons gaan verzorgen. Sander en ik openen beiden een bankrekening bij de State Bank of India en voor ons vertrek hebben we nog afspraken met een art director, een first assistent director en een costume designer.
Ik onderhandel over het budget met Kawal en breng de hoeveelheid voorgestelde assistenten terug tot een minimum en halveer zijn percentage. Per slot van rekening worden alle lokale zaken door iemand anders gedaan en heb ik onze afhankelijkheid onder verschillende paraplu's ondergebracht.
Dat lijkt mij veiliger dan alles in één hand te laten, als het dan misloopt hebben we niets meer.
Delhi gaat voorbij als in een roes. Zou ik aanvankelijk met de nachttrein naar Jodhpur vertrekken, Raj komt ineens met een vliegticket aanzetten en ben ik daar dus een dag eerder. Ik bel Harendra in Jodhpur dat ik al eerder een hotel nodig heb. En of hij mij van het vliegveld kan ophalen. Op hoop van zegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten