donderdag 26 februari 2009

Jodhpur

Na aankomst bemerk ik onmiddelijk de geheel andere atmospheer. Op het vliegveld krijg ik een soort 'Andalucia' thuisgevoel. De warmte, bougainvilles, cactussen, palmbomen en zandkleurige laagbouw. Buiten het vliegveld staat Harendra te wachten met een bordje MISS Karin en word ik meegenomen in een oude leger jeep. Ik vind het meteen helemaal goed en fijn.
Tijdens ons e-mail contact bij de voorbereidingen noemde Harendra mij steevast Mr Karin tot ik hem met een grapje op de hoogte heb gesteld dat ik een vrouw ben. Ik lach om de grote letters MISS op het bordje. Harendra heeft gevoel voor humor, het ijs is gebroken.
Ik word afgeleverd bij een hotel met een Botanische binnentuin. Mijn kamer heeft een eigen terras onder de bomen van die tuin. Het is heerlijk aankomen na de gekte in Delhi. Het is er stil. Internet werkt en ik kan orde scheppen in de afgelopen dagen. Even is de afgrijselijke armoede en het vuil wat ook deel uitmaakt van India buitengesloten. Eekhoorntjes in de bomen. Morgen ga ik weer naar een ander hotel. Daar is nu geen plaats. Harendra komt later op de dag terug om de lijsten die ik voor hem heb gemaakt door te nemen.
Sander en Joost zitten in een auto op weg naar Jaipur, een tocht van zes uren. Raj was te laat geweest een trein ticket te boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten