vrijdag 27 februari 2009

Hotels

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik blijf voorlopig maar boven op alles zitten en wil alles met eigen ogen zien en met eigen oren horen. Zo struin ik met Harendra Pal de stad af op zoek naar geschikte en betaalbare hotels. Helaas kan het hotel waar ik nu zit niet zoveel plaats vrijmaken. Het is er aangenaam en bedaard.
Op onze tocht begin ik steeds meer onderscheid te maken tussen A en B crew. Wij zitten hier straks meer dan zes weken. Tijdens draaien krijgen we ook mensen uit Mumbai en Delhi waarvan er een aantal slechts aanwezig zullen zijn om op de equipment te passen. Men verhuurt hier geen camera, licht en geluids apparatuur zonder bijbehorend draag en oppas personeel. Ik heb in Delhi mijn uiterste best gedaan om dit tot een minimum te beperken en wat ik heb moeten accepteren schaar ik onder B crew. De B van balast.
We komen er deze dag niet uit maar de volgende dag komt een verheugde Harendra Pal me ophalen en brengt me naar één van de paleisjes die Jodhpur rijk is, de Polo Heritage.
De kamers zijn er statig, zeer ruim. Sommige met meer dan één kamer en allen met aangrenzende kleedkamers, marmeren vloeren. Zwembad. De verborgen schat. De prijs van deze kamers kan ik me niet veroorloven maar we onderhandelen en krijgen het hele hotel voor de prijs die ik op mijn budget beschikbaar heb. Nog geen derde van de oorspronkelijke prijs. Ik kies zelf een kamer met een extra ruimte waar ik kantoor kan houden. Ik ben om, nu hopen dat Sander en Joost er ook gelukkig mee zullen zijn. Ik maak de deal definitief. Ik begin mijn jonge vriend Harendra Pal steeds meer te waarderen.

3 opmerkingen:

  1. Helemaal goed Karin!
    mooie fotos ook, benieuwd naar vervolg. X chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volg je op blogvoet, mooi to the point verslag. XXXSem

    tip: lees ook over daadkracht en professionaliteit van KARIN op weblog van Joost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit niet het paleis van de koning?

    BeantwoordenVerwijderen