zaterdag 8 augustus 2009

De levende Dzo





OP bezoek bij de dzo. Uit zijn vrije leven in de bergen gerukt om de vreemdste capriolen uit te halen voor die leipe Hollanders die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Deze Dzo moet nu leren een volgeladen kar te trekken, twee mensen op de rug te dragen, met een vrachtwagen van de ene plek naar de andere te reizen, liggend in een open kar gefilmd te worden, en te doen wat een regisseur van hem wil.
De eerste test met de kar verliep nog niet zo goed, het dier zakte door zijn voorpoten door de zware last in zijn nek. Nu worden er 'belts' gemaakt zodat het gewicht verdeeld kan worden over nek en rug. En, verzekerden ze mij, na enige oefening zal het zeker beter gaan. Ik heb Digambar bijna gesmeekt om een kar met 4 wielen te maken zodat de Dzo geen gewicht heeft te dragen, alleen maar te trekken. Ik geloof dat men mij nogal weekhartig vond. De volgende dag zal er weer getraind worden. Ik moet het nog even aanzien, ben ik bang.
Waar zijn we mee bezig...denk ik de laatste tijd wel eens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten