dinsdag 10 maart 2009

dag Sander!



En daar ging Sander. Voor de 8ste keer op zoek naar locaties. De laatste lege plekken in de planning vullen. Hoopten wij. Eerst gingen we nog met een luxe auto, en een ernstige delegatie. Toen gingen we met tjuk tjuk's en nu gaat Sander met een locatie assistent en de 1st AD Mukul op de brommer. Mukul kijkt wat nerveus maar Sander ziet het wel zitten. Lekker snel door het verkeer heen manouvreren. Geen belerende line producer en geen sliert mensen die de hele tijd door zijn 'shot' heen lopen. Ik geef Mukul de opdracht mee Sander vooral met de resterende scenes achterna te lopen. Na ettelijke uren, zo snel gaat een brommer nu ook weer niet, komt een verwaaide Mukul bij mij binnen lopen en deelt mij op samenzwerende toon mede dat hij er niet in geslaagd is de handen op elkaar te krijgen. Sander ziet halverwege de shots overal iets wat hem niet bevalt. Het probleem van de leemtes in onze plannen is nog niet opgelost maar er zijn wel weer een paar 'mogelijk bruikbaar' bijgekomen. Na beraad is er het eureka moment. De oplossing is gewoon een aantal scenes te herschrijven naar nacht. Dan kunnen we wel op de plaatsen draaien waar Sander het voor zich ziet en omdat onze hoofdpersonen vrije jongens zijn kunnen ze net zo goed s'nachts plastic rapen. Hebben ze wellicht minder concurrentie. Joost gaat het script aanpassen en morgen ochtend kijken we wat voor consequenties dat voor de planning heeft. Ik vind het allemaal niet erg vandaag en zie het als de laatste stuiptrekkingen voor draaien. We gaan uiteindelijk toch het beste doen wat mogelijk is. Misschien met een omweg maar soms is rechtdoor toch ook maar saai.
Kawal belt mij de hele dag vanuit zijn hotelkamer aan de andere kant van het hotel om mij op de hoogte te houden van alles wat hij aan het doen is. De meeste zaken kunnen we morgen verwachten. Wat waarschijnlijk overmorgen zal zijn in verband met het grote Holi volksfeest. Ik word tureluurs van de financiele overzichten met al die hoge rupee bedragen. Morgen moet dat af zijn. We komen er wel...Wat zou ik graag één glas wodka drinken nu. Kwade geesten verdrijven.....en de goede verwelkomen. Ook leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten