dinsdag 24 maart 2009

top off the hill



Top off the hill betekent dat we halverweg de draaidagen zijn. Nu is dat niet zo'n enorm grote overwinning want het zijn er maar 12 maar toch gaan we vanaf vandaag naar het einde toe. Het cash probleem is nog steeds niet opgelost en begint nu nijpend te worden. Juist omdat het einde nadert en mensen die geld van ons krijgen zenuwachtig beginnen te doen. De caterer, die kookt voor de Indiaase crew, dreigt het werk te staken. De betaaldatum voor de crew is ruim overschreden, de figuranten moeten worden uitbetaald en ons hotel, waar we ook eten, begint te morren. Het is tamelijk onplezierig. Als het goed is komen er nu multi city cheques aan die met de handtekening van de bankdirecteur hier een groter bedrag dan de gebruikelijke lmiet zouden vertegenwoordigen. Deze cheques moeten uit Delhi komen. Als dit allemaal toch niet lukt zal ik zelf naar Delhi moeten om al het geld van de bank te halen en met een koffer en body guard terug naar Jodhpur te reizen. Dat betekent een nacht heen in de trein en een nacht terug in de trein. 24 uur onderweg. Met alle risico's van dien. Met dit geld kan een gemiddelde Indier zo'n 7 jaar leven.
Ondertussen moeten we vandaag de twee traffic jam's draaien en krijg ik zojuist het bericht dat het op de set is vastgelopen. Er zit geen beweging in vanwege verkeer en omstanders. Ik ben onderweg! (niet dat ik kan garanderen iets aan de situatie te kunnen doen...maar wie weet)

3 opmerkingen:

  1. wat een set! wat een licht! wat een plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karin
    Ik volg al een paar dagen je blog. Het is een hele klus zo te lezen. Ik was in 1981 ook een half jaar in India en weet dat het land tegelijkertijd prachtig en verschrikkelijk kan zijn. Dus veel sterkte daar en maak er iets moois van. En.. doe de hartelijke groeten aan kok Pepi van Paul en Hannie.

    Paul Pollmann uit een regenachtig en koud Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bang dat je in de traffic jam bent blijven steken. Krijg bijna geen berichten meer uit het verre India. Heb groeiend respect voor jullie daar. Misschien volgende keer in een virtuele studio alles opnemen ????

    marleen

    BeantwoordenVerwijderen